dinsdag 14 juni 2011

zwaai, zwaai / weave, weave


Zó!! Zei ik in een eerder blogje dat wij hier thuis allemaal van uitslapen houden, vandaag was dat wel even anders. Om 06.00 uur werden we gewekt door een stuiterende jongstedochterlief. Want tja, vandaag is het de dag van haar schoolreisje en dan moeten we wel natuurlijk op tijd wakker zijn!! Twee uur later bracht ik haar op de fiets, bepakt en bezakt met lekkere broodjes, drinken en snoepjes naar school. Huppakee in de bus (spannend!!) en zwaaien maar (al die glunderende gezichtjes, geweldig!!). Ik herinner me mijn eigen schoolreisjes nog als de dag van gisteren, maar time flies when youre having fun, want nu stond ik toch alweer een dochter van mij uit te zwaaien en was het niet ik die in de bus zat en naar mijn eigen moeder zwaaide. De schoolreis gaat hiernaar toe. Met wat geluk krijg ik eind van de week te horen hoe ze het schoolreisje heeft ervaren, want als ik strakjes vol enthousiasme vraag aan haar “en hoe vond je het?” geeft ze waarschijnlijk alleen als antwoord “leuk” of “nu even niet mam, want ik ben veelste moe!”.

Nu maar eens snel mezelf bezighouden met het volgende spannende “ding” wat op ons programma staat. Het verjaardagspartijtje van onze oudste dochter. De meiden in de klas houden al een paar jaar “sleepoverpartys” als verjaardagfeestjes en dat is best relaxed al zeg ik het zelf. Maar omdat dit het laatste jaar van de meiden samen is (groep 8, dus na zomervakantie verschillende scholen) gaan we dit jaar (lees; as weekend) een weekendje met de meiden kamperen op een kleinere camping hier in de buurt. We krijgen een héél groot apart veld voor onszelf (beter voor de overige campinggasten ook haha). Ik heb er echt zin in, want het is z’on leuk meidengroepje! Maar dat betekend wel dat ik nog heel wat te doen heb  inkopen doen, taart bakken, lekkers bakken, kampeerspullen uitzoeken, tennisrackets en andere buitenspeelzooi verzamelen, een spel bedenken voor hun leeftijd en etc. Gaat vast helemaal goedkomen allemaal, maar dan moet ik wel iets gaan doen!


Ehmm…did I say earlier in a blog that we like to sleep late?! Well, today it was different! At six o’clock this morning we were woken up by an enthusiastic yelling youngest daughter….Today is her annual schooltrip, so she made sure that we did not oversleep ourselfes. This is where the trip is heading to. Two hours later I brought her (packed and sacked with food, candy and drinks) by bike to school. Into the bus (exciting!!!) and a little bit of weaving!”… Which reminded me of my own annual schooltrips (owh, how time goes fast when you’re having fun!), but this time it was not me sitting in that bus and waving at my mum…

With some luck she will tell me at the end of the day how her day was, but probably she will give only a short answer like “owh, fun” or “not now mum, I am real tired”!

Well, now I have to focus on another fun project. The birthdayparty for our oldest daughter. It’s tradition to do “sleepoverparties” at home. But this year (for all of her friends are going to a new school after the summer holiday) we decides to go camping with the girls! And by this year I mean next weekend.. So I’d better be prepared!! Doing some shopping, baking cakes and some sweets, checking our camping goods, come up with an exciting game for girls etc. I am up for it!! And now the only thing I have to do is “do it!”….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie?? Leuk!!! Ik kom ook altijd even bij jou kijken en natuurlijk een reactie geven :)