donderdag 16 juni 2011

Verwennerij/Spoiling

Begin de dag met een lach (dat is wat ze zeggen tenminste en zingen doen ze het ook nog! --> yeahhh right..)....Nou ehhh, dat valt niet altijd mee hoor! Ik weet niet wat Lief van dinsdag op woensdagnacht allemaal uitgespookt heeft, maar ik kwam toch aardig verkreukeld en energieloos mijn bedje uit (of zijn dit gewoon tekenen van ouderdom? weljaaaa, dat kan er ook nog wel bij en ik maar smeren).


Enfin, na uren later eindelijk wat bijgetrokken te zijn (theezakjes en een douche doen wonderen!), kwamen de meiden allebei vanuit school naar huis en hadden ze een leuk kadootje voor me meegenomen om me wat op te vrolijken...(zou ik misschien een beetje sjachrijnig gereageerd hebben vanochtend vroeg???) Ze (groep 8) hadden in het kader van MICROKREDIETeigen bedrijfjes opgezet, zoals; verkoop van kruukplaetjes (heerlijke koekjes), auto wassen en een rommelmarkt (de winst die ze hebben gemaakt gaat naar goede doelen). En bij de rommelmarkt hadden oudste dochterlief en jongste dochterlief plus vriendinnetje iets gespot wat toch echt wel iets voor mij zou zijn. Deze dus...Ik vind em prachtig!!

En daarna is oudste dochterlief (terwijl jongste dochterlief een hele middag voor de rest is wezen buitenspelen) in de keuken bezig geweest om wat lekkers te bakken voor die avond als toetje of bij de koffie. Nou, de taart (voor recept kijk HIER) was zo ongelóóflijk lekker dat we het gewoon EN als toetje EN voor bij de koffie hebben gegeten!! Met tussendoor een stukje fruit om het gezondheidsgehalte een beetje op peil te houden, dat doen we dan ook welweer... Gelukkig voel ik me vandaag prima!! (en dat komt goed uit, want ik heb mijn agenda weer bomvol staan  fysio, ergo en melkschenkbeurt op school…aarrghhh).


”May you begin this day with a smile on your face” (at least thats what they say). Well…ehh…that isn’t always that easy you know? I don’t know for sure what my Love was up to the night before last night. But the one thing I did know is that I felt really crumpled and without having any energy left (or is this just a sign of “becoming of old-age?").

Anyways…hours later, when my face had become more “healthy and appealing” again (teabags and a shower perform miracles) and my two girls came out of school they brought me a nice gift. In order of a project at school they had organized a small flea market and that’s were they (my girls and a friend) so this nice platter/dish and bought it for me….I think its lovely!!

After that my oldest daughter (she is 11) went to the kitchen and stayed their for almost the whole afternoon to make this mjummie chocolatepie. It was really delicious!!!. For the recipe of this delicious pie look HERE. We had it as desert and we had another piece of pie and we had it as a “cookie with coffee” (yeah yeah, in between we had our daily fruit!!).

Luckely today I feel much better, because I agenda is completely chocked full with appointments….aaarggghhhh

2 opmerkingen:

  1. Waarom, oh waarom kwam ik op jouw blog?
    Nu wil in het scherm bijten. Ik ben gek op chocotaart.

    Maar vertel mij dit: waar haal jij gecondenseerde melk?
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja,ik heb dan ook de lekkerste foto uitgekozen, vindt je niet hihi...

    Ik koop het altijd bij de AH of bij de Agrimarkt en het is van Friesche Vlag...

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie?? Leuk!!! Ik kom ook altijd even bij jou kijken en natuurlijk een reactie geven :)