zaterdag 25 juni 2011

enig(st) kind

Het zomerfeest op school was absoluut een Féést! Er werd gedanst, gezongen, gelachen, gegeten en gedronken. Ook bij mij vloeiden de roseetjes rijkelijk, maakte toch niets uit, want omdat ik in mijn rode rolstoeltje was gekomen, was de kans op omvallen zeer miniem. Wel iets minder was, dat mijn zelfgemaakte baksels zó in de smaak vielen, dat toen ik eindelijk aan de beurt was om mijn bordje vol te scheppen, mijn baksels helemaal op waren...stommerdestom...waarom hadden we er thuis niet even van gesnoept??!

Veel leerlingen hadden een act voorbereid en ook mijn dochter met haar bff waren van de partij..tijdens haar aankondiging moesten we allemaal wel een beetje gniffelen, zelfs de clown kreeg er behalve de rode neus die hij al had ook nog rode oortjes bij. Ze zei "ik ga een act doen, waarbij ik ga dansen en mijn doos* gaat zingen"...oepsie...

Jongstedochter lief is vandaag natuurlijk nog steeds op kamp. En het valt mij altijd op dat de kids dan altijd iets anders reageren dan anders....veel aanhankelijker...als 1 vd zusjes er niet is....kroelen, knuffelen, handinhandlopen, meer eensgezindheid...je zou haast gaan denken dat ze iets tekort komen qua aandacht als ze samen thuis zijn....en hoe relaxed het leven wel niet is als je maar 1 kind hebt -geen ruzie tussen beide meisjes, keihard gillen, huilen en elkaar de hersens inslaan...niet op twee kinderen te hoeven letten, als de 1 wat wilt, is er geen andere om dan ook wat te willen, maar dan weer net wat anders uiteraard...etc.. (let wel: ik zou GEEN VAN BEIDE willen MISSEN!)

Vanmiddag zijn we dus even wezen shoppen met zijn drietjes.. En ze heeft nu eindelijk de schoenen gekregen die ze al maandenlang wil hebben (niet dat ze totaal geen schoenen heeft, maar ja "mama, deze zijn héél speciaal hoor!), de 28ste is ze jarig en dus was dit wel een mooi deel voor haar verjaardagskado. Ook zag ze nog een mooie dekbedhoes (de kleur ROZE heeft in herintrede weer gedaan...jahooo...not), dus die heeft ze dan ook nog gekregen. (zo cute vond ik dat mijn bijna 12-jarige dochter continue handinhand liep met paps, die zat te glunderen van trots)..

Voor vanavond hebben we in ieder geval een filmpje op het menu staan..popcorn bakken, gordijnen dicht, lichten uit en de thuisbioscoop is er weer....en mss gaan we nog even een kijkje nemen met zijn drietjes in  Jailhouse -lief doet daar altijd vrijwilligerswerk en ik rommel daar gewoon wat aan, is altijd supergezellig!- even nog wat dansen en kletsen en genieten van live muziek...

Nu ja...niets hoeft, alles kan (bijna dan)

Fijn weekend!!

*(haar bff zat in de doos verstopt, zou bij aanvang muziek uit de doos springen en gaan zingen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie?? Leuk!!! Ik kom ook altijd even bij jou kijken en natuurlijk een reactie geven :)